donderdag 22 september 2011

Prachtige knopen!

Als je zo ronddwaalt op het www kom je zoveel tegen, deze link met instructies had voor mij echt een ´wauwfactor´ wat een ontzettend leuke knopen, zo zag ik ze nog nooit!




Linahn laat op haar blog zien hoe je deze leuke knopen maakt van krimpplastic, inclusief gratis template (sheet met afbeeldingen) Klik op de afbeelding of HIER voor instructies (voor mij nu toch echt doorslaggevend om toch OOK krimpplastic te gaan kopen!)

Thx, Linahn for sharing!

9,55 uur: ik ben wakker en er zit gelijk een mail in mij brievenbus van Janine, zij heeft veel ervaring met krimpie en adviseert de heatgun ipv de oven..(hopelijk beantwoordt dit ook jullie vragen?)


Op de eerste plaats merk ik dat oven verwarmen niet goed zijn werk doet, een heatgun daarintegen doet het werk perfect, ik denk dat je een sterkere warmte krijgt op het project en daardoor gaat het smelten goed. De melkflessen krimpy smelt ovaal, vraag me niet waarom, dat heb ik ook al gemekrt, een mooi rondje wordt een mooi ovaaltje, dat dan wel weer. 
 
Als de stukjes gesmolten en nog warm zijn, dus direct na het stoppen van de heatfohn,  zet ik er altijd iets plats zwaars op, hoeft maar een half minuutje en dan is je stukje helemaal plat en mooi glad. wel zorgen voor een gladde onderkant, anders druk je de ribbels of wat dan ook erin.

(thx, Janine!!)


12 opmerkingen:

Yvonne zei

Ja, dat is inderdaad wel WAUW ja! Geweldig leuke knopen en altijd uniek als je ze zelf maakt met krimpie. Erg leuke link, bedankt!
Groetjes van Yvon

Jeany zei

helemaal leuk!!

methartzielvansil zei

Goedemorgen Sproet, Inderdaad leuke knopen-maar het lukt mij NIET. En ik ben toch aardig handig. Het kan ook komen door mijn heteluchtoven-de knopen worden niet mooi gelijkmatig klein maar bobbelig. Kortom ik ben er nog niet uit. Mooie dag toegewenst met hart&ziel door Sil.

Anoniem zei

Ik heb het ooit ook eens geprobeerd met krimpiedimpie maar bij mij krulde ze helemaal op en kwamen ze niet meer los :( Toch nog eens proberen want het is wel heel erg gaaf

Anoniem zei

Die Knöpfe sind wirklich wunderschön.
Da macht die Handarbeit doch gleich noch einmal so viel Freude.

LG Nicole

Dymphie zei

oh oh oh nog meer knopen.... ik moet echt een keer aan de slag :)

Anneke zei

Ik ga akkoord met Janine,de oven werkt niet. De heatgun wel. Wel lang genoeg verwarmen, tot de boel weer ontkruld is :)

Anneke zei

Ik vergeet nog te zeggen dat dit wel hele mooie knopen zijn!!!

Godelieve zei

Toffe knopen, en leuk filmpje op die blog :)

Dymphie zei

@allemaal
geen idee hoe het in de oven gaat met krimpy, ik gebruik (net als Anneke) altijd een heatgun. Ik leg ook altijd een houten blokje klaar (meestal een stempel) om direct nadat de boel ontkruld is op de krimpy te drukken (de gladde kant van het hout, niet de stempel) dan is je werk zeker vlak. Na het afkoelen komt de krimpy goed los van het hout.

Debbie Stip zei

Wat een beauties! Krimpy kopen dus maar eens gauw!
Ennuh tis dat jij m al gepost hebt, want hij stond ook bovenaan in mijn linklijstje hoor!
xxDebbie

Els zei

ja, die had ik ook gezien!! Was er meteen al gek van! Moet dringend eens de Krimpy uit mijn kindertijd weer zoeken!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails